miercuri, 11 ianuarie 2017

Eliminare taxa auto 2017: Timbrul de mediu nu se va mai plăti de la 1 februarie

Începând de la 1 februarie 2017, proprietarii de mașini nu vor mai fi nevoiți să achite timbrul de mediu, deoarece această taxă va fi eliminată definitiv, potrivit unui act normativ publicat recent în Monitorul Oficial. Totodată, de menționat este că, cel puțin momentan, timbrul de mediu nu va fi restituit celor ce l-au plătit deja și nici nu va fi înlocuit de o altă taxă.
Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 9/2013, ce reglementează timbrul de mediu pentru autovehicule, va fi abrogată, la data de 1 februarie 2017, de Legea nr. 1/2017. Concret, începând cu prima zi a lunii viitoare, proprietarii de mașini nu vor mai fi nevoiți să achite timbrul, această taxă de mediu urmând să dispară definitiv din legislație.
Deși fostul Guvern ar fi preferat ca timbrul de mediu să fie înlocuit cu o altă taxă, Parlamentul a ales să nu facă acest lucru, cel puțin momentan. De asemenea, important de precizat este că aleșii poporului n-au stabilit nici că persoanele care deja au achitat timbrul de mediu își vor primi banii înapoi. Asta înseamnă că restituirea timbrului de mediu va fi posibilă doar în instanță.
Timbrul de mediu reprezintă, conform OUG nr. 9/2013, o sumă datorată de proprietarii de autoturisme pentru emisiile provenite de la acestea. În principiu, taxa trebuie plătită (o singură dată) la prima înmatriculare a unui autovehicul în România sau la prima vânzare în țară către o altă persoană.
În cursul anului trecut, timbrul de mediu a fost declarat parțial ilegal de către Curtea de Justiție a Uniunii Europene. La acel moment, fostul Guvern a explicat că va căuta soluții pentru restituirea taxei către proprietarii de mașini, dar încă nu s-a luat o decizie în acest sens.
Legea nr. 1/2017 elimină o serie întreagă de taxe și tarife, timbrul de mediu fiind doar una dintre acestea. Informații mai multe despre actul normativ aplicabil de la 1 februarie 2017 .

marți, 3 ianuarie 2017

Sistemul de frânare automată al camionului din atacul de la Berlin a dus la evitarea unei tragedii și mai mari

Un camion de mare tonaj, care transporta oţel, a intrat în mulțime la un târg de Crăciun din Berlin. În urma incidentului, 12 persoane au murit și 48 au fost rănite. Potrivit anchetatorilor, se pare că tragedia ar fi fost mult mai mare dacă nu ar s-ar fi activat sistemul de frânare de urgență, obligatoriu pentru toate camioanele, începând cu noiembrie 2015.
Camionul intră cu viteză în mulțime, dar se oprește în 80 de metri. Potrivit purtătorului de cuvânt la campaniei Scania, Mickael Lundqvist, citat de site-ul german focus.de, sistemul de frânare de urgență al camionului Scania ar fi oprit vehiculul, limitând astfel și numărul de posibile victime.

Modul în care funcționează sistemul de frânare de urgență

Camionul folosit în atacul de la Berlin avea instalat acest sistem de frânare, care utilizează senzori, radare clasice și radare laser, detectând, de exemplu, un eventual pericol sau obstacol. Sistemul acționează frâna la toate roțile camionului și se activează fără să fie nevoie ca șoferul să intervină și să apese frâna. Raportul oficial care va arăta cât de important a fost sistemul în salvarea vieților nu este încă finalizat.
Astfel de sisteme nu funcționează întotdeauna perfectO coliziune fatală a avut loc în urmă cu câteva luni, când un camion s-a oprit brusc, după ce pe unul dintre senzori s-a lipit o pungă de plastic zburată de vânt, producând un accident în lanț. Totuși, astfel de cazuri sunt extrem de rare.

vineri, 23 decembrie 2016

IMPORTANT! Citește asta dacă ești șofer și te oprește un polițist în trafic. Te ajută mult!

Există foarte puțini conducători-auto care nu au fost niciodată opriți in trafic de agenți rutieri. Totodata, exista însă și foarte multi șoferi care nu știu ce obligații are polițistul atunci când îi oprește. Trăiesc cu impresia ca au o mulțime de drepturi, iar polițistul rutier trebuie sa le respecte si sa facă doar treburi justificate. Poate cel mai bun exemplu este impresia omului de rând conform căreia nu are voie sa fie oprit de politie fără sa facă nimic… Iata ca forumul Politisti.ro ne explica cum sta treaba cu adevarat.

1. Politistul rutier e obligat sa se legitimeze in fata soferului – FALS

Conform legii 218 din 23 aprilie 2002 privind organizarea si functionarea Poliţiei Române, ART. 41 prevede ca „in exercitarea atributiilor de serviciu politistul este obligat sa prezinte insigna sau legitimatia de serviciu, dupa caz, pentru a-si face cunoscuta, in prealabil, calitatea, cu exceptia situatiilor in care rezultatul interventiei sau siguranta ulterioara a politistului ar fi periclitata”. Cu alte cuvinte, atata timp cat agentul are insigna in piept, nu este obligat sa va arate si legitimatia. In plus, mai toti agentii au si un ecuson, pe langa insigna, pe care este trecut numele si functia.

2. Politistul rutier nu are voie sa te opreasca in trafic fara motiv – FALS

Daca ne luam dupa „Hotararea Guvernului nr.1391/2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice”, agentul de la rutiera este indreptatit legal sa te opreasca fara motiv: „Art. 182. – (1) Oprirea vehiculelor pe drumurile publice se realizează prin executarea semnalelor regulamentare de către poliţistul rutier sau, după caz, de către poliţistul de frontieră, atunci când constată încălcări ale normelor rutiere ori în situaţia în care există indicii temeinice despre săvârşirea unei contravenţii ori a unei fapte de natură penală, pentru identificarea persoanelor care au comis astfel de fapte şi a bunurilor care fac obiectul urmăririi, precum şi pentru verificarea deţinerii de către conducătorii vehiculelor a documentelor prevăzute de lege. Oprirea vehiculelor pe drumurile publice se realizează şi în condiţiile producerii unor calamităţi naturale, dezastre sau a altor situaţii care pun în pericol siguranţa circulaţiei”. Atâta timp cât legea îi oferă posibilitatea poliţistului să oprească orice autovehicul pentru „pentru verificarea deţinerii de către conducătorii vehiculelor a documentelor prevăzute de lege” nu mai putem discuta de oprirea fără motiv şi alte legende urbane de acest gen.

3. Soferul are dreptul sa ceara cand este oprit „ordinul de serviciu” cu informatii despre zona si data filtrului facut – FALS

Conform legislatiei, „ordinului de serviciu” este o dispoziţie scrisă dată de conducerea unei unităţi prin care se cere uneia sau mai multor persoane salariate să efectueze anumite acţiuni, pe o perioadă determinată în afara sarcinilor curente de muncă ale compartimentelor din care fac parte persoanele respective. Or controlul autovehiculelor face parte din sarcinile curente ale poliţistului rutier. In plus, tot ce tine de loc, data si activitatea agentilor in cazul unui filtru face parte din cadrul unor dispozitii interne cu caracter secret ce pot fi verificate doar de superiorii agentului rutier, nu de oricine de pe strada. Aceasta este o impresie gresita a soferilor care, atunci cand sunt opriti, ar avea dreptul sa-l controleze la randul lor pe agentul rutier.

4. Când politia te oprește pentru centura, nu are voie sa-ti dea amenda si pentru altceva – FALS

Realitatea este ca nu exista nicio prevedere legala despre acest aspect. Costatarea unor abateri ce incalca normele legale se poate face oricand, nu exista nicio restrictie in acest sens. Adica daca un politist te-a oprit pentru ca-ti functioneaza doar un far si observa si alte nereguli legate de acte sau starea masinii sau, mai rau, de starea soferului, poate lua masurile legale pentru fiecare in parte, in acelasi timp.

5. La amenda ai doua locuri unde semnezi: unul prin care recunosti fapta si al doilea ca iei la cunostinta de amenda. Deci puteti sa semnati ca luati la cunostinta de amenda…dar sa nu recunasteti fapta, si sa-l convocati la Tribunal sub asistenta juridica pe dumnealui – FALS

Procesului verbal de constatare a contravenţiei nu are nicio rubrica speciala pentru a recunoaste fapta, exista doar rubrica „Alte mentiuni” unde contravenientul poate solicita consemnarea opiniilor sale cu privire la continutul actului de constatare, cum sunt eventualele obiectiuni sau completari, etc. Mai jos pe tipizat contravenientul semneaza pentru ca a luat la cunostinta despre continutul procesului verbal si in baza acestei semnaturi primeste o copie a procesului verbal. Despre „convocarea la Tribunal”, aceasta afirmatie este o stupiditate, pentru ca politistul care intocmeste procesul verbal nu are calitate procesuala in cazul contestatiei procesului verbal, parte intr-un asemenea proces este institutia din care acesta face parte, respectiv unitatea/subunitatea de politie.

6. Daca te opreste Politia Rutiera si ti se pare ca fac vreun abuz poti suna la 112 si vine politia care va intocmi un raport – FALS

Despre sunatul la 112, e o mare tampenie si oricine se poate convinge singur daca studiaza legislatia care prevede foarte clar: Art. 32 din O.U.G. 34/2008, (1) Constituie contravenţii următoarele fapte şi se sancţionează după cum urmează: a) apelarea abuziva a numarului unic pentru apeluri de urgenta 112, cu amenda de la 500 lei la 1.000 lei; Tot in acest act normativ este prevazut faptul ca apelarea la numarul de urgenta 112 se face NUMAI pentru situatii de urgenţă. Faptul ca esti oprit de un politist pentru control NU este o situatie de urgenta. In schimb, la 112 se pot semnala fapte violente daca acestea vin din partea agentului de rutiera.

7. In cazul in care esti oprit de o mașina cu radar, ai voie sa ceri diferite acte, inclusiv certificatul metrologic – FALS

Lumea vorbeste ca daca esti oprit de politie, dupa ce ai incalcat viteza legala, ai anumite drepturi. Si anume, sa ceri: A. Legitimatia care atesta ca au dreptul de a lucra pe masina de radar… Sa aiba vizele la zi. B. Copie dupa certificatul metrologic al aparatului radar cu modelul si seria aparatului. C. Legitimatia care atesta faptul ca are dreptul de a conduce masina Ministerului de Interne… Sa fie vizata. D. Daca mai fac scandal, le cereti sa va arate „ordinul de serviciu”… Este un fel de foaie de parcurs in care scrie unde au voie sa isi desfasoare activitatea respectiva. In privinta acestor documente „legitimatia care atesta ca au dreptul de a lucra pe radar” ori „legitimatia care atesta dreptul de a conduce masina Ministerului de Interne” si copia dupa certificatul metrologic, sunt doar afirmaţii infantile, similare cu cea privind „ordinul de serviciu” pentru că e logic pentru orice om lucid că asemenea documente au caracter intern, iar verificarea lor se face de şeful ierarhic al poliţistului. Certificatul de verificare metrologică se poate solicita doar de instanţa de judecată în cazul în care contravenientul formulează contestaţie împotriva procesului verbal, iar acest document se trimite în copie instanţei, în niciun caz conducătorului auto sancţionat

miercuri, 21 decembrie 2016

7 trucuri pentru a-ți scoate mașina din zăpadă

Daca vei intreba orice sofer care conduce mult ce anotimp ii pune cele mai multe probleme, cu siguranta iti va raspunde fara ezitare: iarna. Zapada, frigul, gheata, poleiul se pot transforma in adevarate cosmaruri pentru toti conducatorii auto.
Pentru unii, cel mai neplacut lucru ce li se poate intampla e sa derapeze cu masina pe gheata. Pentru altii, “cosmarul” cel mare e blocarea autovehiculului in zapada. Nu e ceva doar neplacut, ci iti poate pune chiar si viata in pericol. 
Au fost multi oameni care au decedat pentru ca s-au blocat in zapada si nu au mai putut ajunge intr-un loc sigur. De cele mai multe ori, nu e vorba de asa ceva, insa o imprejurare ca asta se poate dovedi foarte neplacuta.
Iata cateva sfaturi care te pot ajuta daca ai ghinionul sa ramai blocat in zapada, cu mentiunea ca se pleaca de la ideea ca nu folosesti lanturi speciale de iarna pe cauciucuri daca ai ajuns in situatia asta:

1. Nu tura nebuneste, creeaza balans!

Cei mai multi soferi fara experienta au o singura “tactica” pentru a debloca masina: accelereaza nebuneste. Din pacate, e o idee proasta, care functioneaza arareori.
In schimb, e mult mai bine sa pui masina in viteza intai si sa turezi treptat, mergi incet, apoi, daca si terenul iti permite, sa te opresti si, cand masina o ia inapoi, baga in marsarier. Astfel se va crea un balans care te poate scoate din acest blocaj.

2. Dezumfla cauciucurile

Cauciucurile bine umflate sunt de ajutor cand vrei viteza, insa nu si atunci cand vrei sa iesi din zapada. De aceea, pentru a capata mai multa aderenta si tractiune, poate fi de ajutor daca dezumfli putin cauciucurile. Atentie, nu trebuie sa le dezumfli prea mult si, dupa ce ai reusit sa iesi, e bine sa le umfli la loc.

3. Sapa, sapa si iar sapa!

Cand ai zapada sau gheata sub masina, cel mai la indemana, cel putin la o prima vedere, e sa o scoti de acolo. Desigur, cel mai bine e sa ai cu tine o lopata scurta, insa aproape orice e bun – poate o mistrie, poate un spaclu sau orice te poate ajuta sa dai zapada la o parte. Ai grija insa cum le folosesti, nu vrei sa “lustruiesti” zapada pana cand stratul de jos se transforma in gheata!

4. Pune sare si asteapta!

Multi se gandesc la solutia asta abia acum si se intreaba de ce nu le-a venit ideea asta dinainte, dat fiind ca si autoritatile folosesc sarea pentru deszapezire. Un saculet cu sare grujnoasa purtat in portbagaj va topi zapada si gheta de la rotile tale, astfel incat vei putea sa iesi mult mai usor din blocaj.

5. Franeaza, nu accelera!

Deja am stabilit ca acceleratul nebunesc nu e o idee buna. Nimeni nu se gandeste insa ca ar putea face exact contrariul – sa franeze. Pare paradoxal, dar nu mai e, daca analizezi putin. Daca vei accelera, dar in acelasi timp tii frana apasata doar atat cat totusi sa se miste, dar cu greutate, vei avea o aderenta mult mai buna. Inutil sa spunem, este exact ceea ce ai nevoie.

6. Intinde-ti covorul!

Daca te gandesti ca nu ai absolut nimic pe care l-ai putea folosi pentru a te scoate din incurcatura, coboara putin privirea. Cu siguranta ai covorase de masina. Ele nu doar ca sunt optiuni la indemana, ci sunt si eficiente. Ce sa faci cu ele? Sa le pui in fata rotilor, chiar bagate putin sub ele. Astfel, rotile nu vor mai patina si vor putea strabate acel metru sau doi de care ai nevoie de obicei ca sa intri din nou pe un drum circulabil.

7. Nisipul te poate salva

Poate parea ridicol sa pastrezi un saculet cu nisip in portbagaj, dar s-ar putea sa iti schimbi parerea cand il vei folosi pentru a-ti scoate masina din zapada. Acest compus este excelent pentru a transforma zapada in ceva prin care vei putea “naviga” mult mai usor cu masina.
Ce concluzii putem trage de pe urma tuturor acestor sfaturi? Nu e un capat de tara daca ramai blocat in zapada. Cu putina inventivitate si informatie, se poate iesi de acolo. Dar nu uita ceva cand incerci asta: ai grija ca teava de esapament sa nu fie infundata cu zapada, pentru a nu risca sa te intoxici cu gazele care ies de acolo. In rest, sansele sunt de partea ta.

marți, 20 decembrie 2016

A crescut numarul MORTILOR in MASACRUL de la Berlin! Ultimele informatii despre autorul carnagiului, un refugiat islamist

Politia germana anuntat, marti dimineata, ca numarul celor care si-au pierdut viata luni seara in Berlin, la targul de Craciun, a ajuns la 12, dupa ce un camion a intrat in multime.
Numarul ranitilor, potrivit ultimelor informatii, este 48.
Desi unul dintre atacatori a fost arestat iar Organizatia terorista Statul Islamic a revendicat pe Twitter atacul, autoritatile germane sunt inca destul de rezervate in a anunta ca este, cu siguranta, un atac terorist. Se pare ca autoritatile inca ar lasa impresia ca nu se exclude varianta unui accident. O varianta care nu prea are cum sa fie sustinuta. In zona nu avea ce cauta un camion plin cu tevi metalice, scrie presa germana. La volan ar fi trebuit sa fie un sofer polonez, dar se pare ca masina a fost furata. Soferul polonez a fost gasit mort in camion. Se pare ca ar fi fost indeparat pentru ca la volan sa urce un islamist.
Presa locala germana scrie despre atacator ca ar fi un refugiat despre care autoritatile stiu exact ca a intrat pe teritoriul german in februarie 2016.
Teribilul incident s-a petrecut peste drum de biserica Kaiser Wilhelm Memorial.
Camionul care a intrat luni in multime apartine unei companii poloneze inregistrate la Gdansk. Patronul companiei a confirmat pentru AFP ca a pierdut legatura cu soferul de pe camionul in cauza. Incidentul aminteste de atentatul comis la Nisa (sudul Frantei) in luna iulie, cand un francez de origine tunisiana a intrat in plin cu un camion de 19 tone in multimea adunata pe faleza pentru a urmari focurile de artificii de Ziua Bastiliei, ucigand 86 de persoane.

duminică, 27 noiembrie 2016

Unde gasesti BENZINA la jumatate de pret!

Lecţia moldovenească de ieftinit carburanţii

De la jumătatea acestui an, autorităţile din Republica Modova au instituit un sistem prin care preţul carburanţilor vânduţi în benzinăriile din toată ţara este limitat prin lege, şi este stablit în funcţie mai mulţi factori. Măsura, benefică pentru consumator, a lovit dur companiile petroliere. Cât costă acum benzina şi motorina în benzinăriile de peste Prut.

Autoritatea de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) de la Chişinău a instituit, de la 1 iunie, un sistem prin care preţul carburanţilor vânduţi de toate companiile petroliere din Republica Moldova este plafonat. Potrivit reprezentanţilor Rompetrol Moldova, cel mai mare vânzător de carburanţi din ţară, preţul maxim al carburanților este stabilit de stat în funcţie de trei mari factori: cotaţiile internaționale la benzină şi motorină, cursul de schimb leu moldovenesc-dolar, şi o marjă a vânzătorului de carburant. Combinat cu acciza şi TVA, din acest calcul rezultă un preţ maxim la pompă, peste care nu poate să treacă nicio benzinărie din ţară. Acest preţ se calculează la fiecare două săptămâni de către ANRE, şi este făcut public. În momentul stabilirii preţului, ANRE ia în calcul cotaţiile Platt's Mediterranean la benzină şi motorină din urmă cu exact 14 zile, şi cursul de schimb leu moldovenesc-dolar din urmă cu 14 zile.
Toţi retailerii de carburanţi sunt obligaţi să vândă sub acest preț, lucru care afectează destul de grav profitabilitatea business-ului, în condiţiile în care, aproape la fel ca în România, jumătate din preţul de la pompă este reprezentat de taxe.
"Când a fost introdusă măsura, am fost obligați să reducem preţurile cu un leu pe litru (cursul de schimb este de circa 4,7 lei moldveneşti pentru 1 RON – n.red.). Marja noastră de profit a scăzut cu 40%", a declarat Felix Crudu, general manager Rompetrol Moldova. Anterior acestei măsuri, compania îşi bugetase pentru anul în curs o cifră de afaceri de 150 de milioane de dolari, care, potrivit lui Crudu, va putea fi atinsă prin vânzări mai mari de carburant. "Încercăm să compensăm prin creşterea volumelor", a spus oficialul Rompetrol Moldova, care a şi pus în practică strategia de extindere. În acest an, reţeaua de distribuţie a Rompetrol Moldova a crescut până la 77 de benzinării, după deschiderea a 12 noi staţii.
La momenul redactării acestei știri, prețurile maxime erau de 15,98 lei moldovenești pentru benzină (circa 3,4 RON) pe litru, şi de 13,86 lei pentru motorină (circa 2,9 lei românești pe litru). După cum se vede în fotografia acestui text, realizată la o staţie din zona centrală a Chişinăului, pentru sortimentele premium din gama Efix (toți carburanții sunt importați de Rompetrol Moldova din România, fiind produși la rafinăria Petromidia) compania practică preţul maxim. Spre deosebire de România, consumatorii din Basarabia cumpără însă şi carburanţi fără aditivi, care sunt mai iefitini şi au şi costuri de producţie mai mici, pe care compania petrolieră îşi permite să îi vândă sub preţul maxim stabilit de stat.
Potrivit reprezentanților Rompetrol, din preţul final, "partea" companiei petroliere este de circa 3,5 lei moldoveneşti pe litru, care include toate costurile companiei (fără taxe și costul de achiziție al carburanților). Aceasta este de fapt marja în care fiecare retailer de carburant se poate "juca" cu preţul.
Consumul de carburanţi al Republicii Moldova este de circa 600.000 de tone pe an, iar 40% din această cantitate este importată din România, de către Rompetrol, fiind produşi la rafinăria Petromidia. În Moldova sunt circa 500 de staţii de distribuţie operate de companiile petroliere, iar cei mai importanţi jucători sunt Lukoil, Rompetrol, Petrom, Tirex Petrol (fosta companie de stat, acum privată) şi Bemol.

luni, 21 noiembrie 2016

Descarca Cartea de Salvare

Anumite modele specifice ale cartilor de salvare disponibile de la producatorii auto sunt prezentate in tabelul de mai jos. Va rugam sa luati in considerare faptul ca nu toti producatorii furnizeaza carti de salvare pentru modelele de autoturisme mai vechi, produse de ei si care sunt dotate cu airbaguri. Producatorii care nu ofera inca carti de salvare vor incepe sa faca acest lucru. Momentan, cele mai multe carti de salvare pot fi gasite la producatorii germani de autovehicule, pe website-urile importatorilor si sunt disponibile numai in limba germana. Ar trebui sa cautati dupa urmatoarele cuvinte cheie: „Rettungskarten” (Carti de salvare), „Rettungsdatenblätter” (informatii privind cartile de salvare) sau „Einsatzblätter” (carti de salvare ce cuprind informatii privind reactia in cazul producerii unui incident).
 În funcție de marca autoturismului se poate descărca în format electronic de pe site-ul Automobil Clubul Român de aici---http://csb.acr.ro/descarca-cartea

-de-salvare/ și poate fi amplasată la parasolarul mașinii pentru a fi mai accesibilă.
Producatori precum Alfa Romeo, Fiat, Lancia, Mercedes, Maybach, Smart, Opel si Saab furnizeaza carti de salvare in mai multe limbi europene. Cu ajutorul simbolurilor, fiecare carte de salvare este usor de citit. Toti producatorii folosesc aceleasi simboluri si culori in cartile de salvare.
Anumite modele specifice ale cartilor de salvare disponibile la producatorii auto sunt prezentate in tabelul de mai jos. Va rugam sa luati in considerare faptul ca nu toti producatorii furnizeaza carti de salvare pentru modelele de autoturisme mai vechi, produse de ei si care sunt dotate cu airbaguri. Producatorii care nu ofera inca carti de salvare vor incepe sa faca acest lucru. Momentan, cele mai multe carti de salvare pot fi gasite la producatorii germani de autovehicule, pe website-urile importatorilor si sunt disponibile numai in limba germana. Ar trebui sa cautati dupa urmatoarele cuvinte cheie: „Rettungskarten” (Carti de salvare), „Rettungsdatenblätter” (informatii privind cartile de salvare) sau „Einsatzblätter” (carti de salvare ce cuprind informatii privind reactia in cazul producerii unui incident).
Producatori precum Alfa Romeo, Fiat, Lancia, Mercedes, Maybach, Smart, Opel si Saab furnizeaza carti de salvare in mai multe limbi europene. Cu ajutorul simbolurilor, fiecare carte de salvare este usor de citit. Toti producatorii folosesc aceleasi simboluri si culori in cartile de salvare.
In randurile de mai jos, puteti sa gasiti codurile aferente simbolurilor (un tabel cu traducerea acestora) care poate fi utilizat in cadrul cartilor de salvare germane.
Codurile aferente simbolurilor:
Romana English French German Italian Portuguese Spanish Dutch
Pentru a descarca cartile de salvare, va rugam sa va referiti la homepage-urile site-urilor web ale producatorilor. Continutul, precum si macheta acestora raman in responsabilitatea producatorilor. Acest lucru se aplica si la dimensiunea fisierelor, care este, in anumite cazuri, foarte mare (va rugam sa luati in considerare acest aspect atunci cand doriti sa deschideti/tipariti respectivele fisiere).
Nota: Va rugam sa verificati modelul/tipul informatiilor precum si imaginile autoturismelor din continutul cartilor de salvare pentru a fi siguri ca respectivele carti de salvare sunt cele corespunzatoare autovehiculului dumneavoastra.
O carte de salvare indica intotdeauna numarul maxim de airbaguri disponibile pentru un anumit model sau serie de modele. Nu conteaza daca autoturismul nu este complet echipat cu numarul total de airbaguri complementare indicate in cartile de salvare.
Coloana “multi-lingvistica”/denumire” indica faptul ca respectiva carte de salvare la bord este deja disponibila in alta limba precum si denumirea sub care o poti gasi pe un site corespunzator.

marți, 15 noiembrie 2016

LISTA TARIFELOR RCA ÎN FUNCȚIE DE VÂRSTĂ ȘI DE CAPACITATEA MOTORULUI!

Guvernul a publicat lista cu tarifele maxime pentru RCA. Cel mai mic tarif RCA, de 541 de lei, va fi achitat de persoanele care au depășit vârsta de 60 de ani și au o mașină cu un motor cu o capacitate cilindrică cuprinsă între 1.201 și 1.400 cmc.
Cel mai mult vor avea de plătit tinerii cu vârste mai mici de 25 de ani și care dețin o mașină cu un motor de peste 2,5 litri. Tariful în acest caz va depăși 3.000 de lei, scrie auto-build.ro.
entru mașinile de transport marfă, tariful maxim pe persoană fizică pleacă de la 749 lei și ajunge la 2.979 lei. Guvernul a anunțat că va aproba săptămân viitoare proiectul de hotărâre care va stabili tarifele maxime pentru RCA.
Lista completă cu tarife maxime pentru RCA
1. Capacitate cilindrică – Maximum 1.200 cmc
Până în 25 ani – 997 lei
26-30 ani – 810
31-40 ani – 617
41-50 ani – 624
51-60 ani – 618
Peste 60 ani – 547
2. Capacitate cilindrică – 1.201 – 1.400 cmc
Până în 25 ani – 985 lei
26-30 ani – 800
31-40 ani – 610
41-50 ani – 617
51-60 ani – 611
Peste 60 ani – 541
3. Capacitate cilindrică – 1.401 – 1.600 cmc
Pana in 25 ani – 1.166 lei
26-30 ani – 942
31-40 ani – 712
41-50 ani – 721
51-60 ani – 714
Peste 60 ani – 629
4. Capacitate cilindrică –  1.601 – 1.800 cmc
Pana in 25 ani – 1.294
26-30 ani – 1.042
31-40 ani – 784
41-50 ani – 794
51-60 ani – 786
Peste 60 ani – 691
5. Capacitate cilindrică – 1.801 – 2.000 cmc
Pana in 25 ani – 1.516
26-30 ani – 1.217
31-40 ani – 909
41-50 ani – 922
51-60 ani – 912
Peste 60 ani – 798
6. Capacitate cilindrică – 2.001 – 2.500 cmc
Pana in 25 ani – 2.129
26-30 ani – 1.698
31-40 ani – 1.255
41-50 ani – 1.273
51-60 ani – 1.259
Peste 60 ani – 1.095
7. Capacitate cilindrică – Peste 2.500 cmc

Pana in 25 ani – 3.087
26-30 ani – 2.450
31-40 ani – 1.796
41-50 ani – 1.822
51-60 ani – 1.801
Peste 60 ani – 1.559

luni, 14 noiembrie 2016

Din nou, toata Politia Rutiera dintr-un oras este arestata pentru spaga. Bravo, Piatra Neamt !

  • Viorel Andronic, seful, lua spaga la final de tura
  • 7 agenti cercetati sub control judiciar
  • 6 politisti arestati preventiv
  • Cand credeam ca Politia Rutiera incepe sa se mai spele si sa vina in locul umflatilor comunisti insetati dupa spaga, tineri care vor sa faca o schimbare, Piatra Neamt imi demonstreaza ca sperantele mele au ajuns la gunoi.
    Mai tineti minte cazul din Reghin, acolo unde toti agentii de circulatie luau spaga pana cand au fost saltati in dube si arestati de DNA?
     Povestea se repeta acum si la Piatra Neamt, unde 14 agenti au fost luati pe sus, adica toti din oras, pe acelasi motiv: spaga, coruptie si fals intelectual. Mai pre romaneste, luau spaga de la soferi ca sa nu li se ia permisul de conducere.
    In total, din cei 14 agenti luati la rost de DNA, 6 au ajuns in arest preventiv, 7 sub control judiciar si unul... se pare ca a scapat basma curata. Din cei 14 agenti, unul era seful biroului rutier Piatra Neamt, adica seful celorlalti, care, ghici ce: si el a ajuns la bulau.
    E vorba de comisarul-sef Viorel Andronic (foto) care, direct sau indirect, a luat o buna parte din spaga colectata de subordonati. Circuitul banilor in cadrul Politiei Rutiere Piatra Neamt era acelasi ca si in cazurile de la Reghin sau Braila: agentii cu radar opreau soferi vitezomani, sau pe cei care treceau pe rosu, dupa care negociau sa nu ii suspende permisul soferului, luand spaga sume cuprinse intre 50 si 400 de lei. Dupa care, agentii, cand ajungeau la sediu, dadeau dreptul sefului Andronic.
    Procurorii DNA spun acelasi lucru: "Inculpaţii Ciolpan Iulian, Greaca Marius-Laurenţiu, Covasan Dragomir - Loredan şi Berbec Ionuţ-Alexandru au falsificat procesele verbale de constatare a contravenţiei cu ocazia întocmirii acestora, prin atestarea în cuprinsul lor a unor fapte necorespunzătoare adevărului, respectiv consemnarea unei viteze de deplasare inferioare celei constatate, cu consecinţa reducerii amenzii. Pe 25 şi 29 aprilie 2016, inculpaţii Greaca Marius-Laurenţiu şi Neamţu Constantin au remis o parte din sumele de bani primite cu titlu de mită de la conducătorii auto verificaţi inculpatului către Andronic Viorel, în legătură cu atribuţiile acestuia de coordonare a activităţii Biroului Rutier şi controlul asupra agenţilor din cadrul biroului".
    Asadar, din nefericire pentru noi toti, inca sunt mizerii de agenti in sistem, dar, cu putina rabdare si insistenta, acestia vor ajunge in final in spatele gratiilor. Ai incalcat legea si ai calcat pedala de acceleratie? Ai trecut pe rosu sau nu ai acordat prioritate la pietoni? Raspunde in piz*a ma-tii pentru faptele tale si nu comenta aiurea. Plateste amenda, recunoaste-ti greseala, stai pieton daca e nevoie, si cu asta basta. Apropo: si daca dai spaga este infractiune, asa ca speram ca toti acei soferi care au dat spaga sa aiba aceeasi soarta. Spaga incurajeaza asemenea practici care ne tin pe loc in lumea a 3-a.

Oamenii şi-au făcut singuri dreptate la Cluj:

Au oprit două camioane încărcate cu lemn furat în comuna Măguri Răcătău


Circa o sută de persone din comuna clujeană Măguri Răcătău au oprit la miezul nopţii două camioane încărcate cu lemn. Oamenii susţin că lemnul ar fi fost tăiat ilegal. Camioanele sunt acum la sediul Poliţiei care desfăşoară cercetări pentru a stabili provenienţa lemnului.
Poliţia din Măguri Răcătău a fost sesizată de localnici în legătură cu un transport ilegal de lemn. Circa o sută de persone nu au mai aşteptat reacţia poliţiei şi au oprit singuri camioanele. “Poliţia a fost sesizată azi-noapte, la circa 12 noaptea, că au fost oprite în trafic două camioane cu lemne.
Cele două camioane au fost duse la postul de poliţie din Măguri Răcătau. Acum se desfăşoară cercetetări pentru stabilirea legalităţii transportului. Persoanele din camioane au fost legitimate şi acum o echipă face verificări”, a declarat pentru “Adevărul” purtătorul de cuvânt al Poliţiei, Anca Sidonia Bolba.

vineri, 11 noiembrie 2016

Taxa auto NU va fi eliminată! Decizia a fost luată astăzi de Klaus Iohannis!

Timbrul de mediu nu va fi eliminat de la începutul anului viitor așa cum așteptau milioane de șoferi români după ce președintele Klaus Iohannis a decis, astăzi, să nu promulge legea celor 102 taxe eliminate.

La data de 25 octombrie, Parlamentul României a adoptat legea celor 102 taxe ce urmau a fi eliminate, printre care se numără și timbrul de mediu cunoscut și ca taxa auto sau taxa de înmatriculare.
RECOMANDARE - ADIO TAXA AUTO! Decizia a fost luată astăzi de Parlament!
Din nefericire pentru cei care așteptau cu nerăbdare data de 1 ianuarie 2017 pentru a-și putea înmatricula mașinile fără plata unei taxe suplimentare, astăzi, președintele Klaus Iohannis a decis să nu promulge legea din cauza taxei radio-tv.
"Dacă nu ar fi fost printre aceste taxe cele două taxe care se plătesc pentru Televiziunea Publică și Radioul Public, probabil că aș fi promulgat legea pur și simplu, chiar dacă ar fi trebuit dezbătute anumite taxe", a adăugat Iohannis la o dezbatere cu privire la eliminarea taxei radio-tv, arătând că ar fi făcut acest lucru deoarece Executivul a dat un punct de vedere pozitiv, deși cu multe amendamente.
Șeful statului a amintit că eliminarea unor taxe a fost una dintre temele sale de campanie electorală.
"Această inițiativă care a propus eliminarea unor taxe ar fi avut poate un impact foarte pozitiv dacă s-ar fi respectat câteva condiții minimale, lucru care în esență nu ar fi rău, și pot să spun foarte deschis că despre eliminarea unor taxe am scris și eu în programul meu electoral anul trecut, spun și eu ca și mulți români că avem prea multe taxe, trebuie să reducem dintre ele, să fie mai ușor de aplicat, să eliminăm o anumită birocrație. Dar, din păcate, Parlamentul, dintr-un motiv pe care nu-l cunosc, bănuiesc că din cauza unui puseu, a intrat într-un procedeu de urgență. În două săptămâni, legea a trecut prin ambele Camere și a primit și vot final", a afirmat Iohannis.

marți, 1 noiembrie 2016

Iată şapte modalităţi prin care eşti furat în service MARE ATENTIE !

Trebuie să recunoaştem că, în ultimii ani, calitatea serivicilor în multe dintre service-urile auto româneşti s-a îmbunătăţit simţitor, poate şi datorită atenţiei mai mari a importatorilor de maşini asupra serviciilor post-vânzare. Dar asta nu înseamnă că nu poţi fi încă păcălit în service. Iată şapte modalităţi uzuale prin care poţi fi păgubit
https://www.facebook.com/SoferidinRo/Service-urile auto autorizate din România şi-au îmbunătăţit mult calitatea serviciilor în ultimul timp, mai ales datorită atenţiei sporite acordate de importatorii auto serviciilor post-vânzare, pe fundalul crizei auto care a dus la scăderea numărului de maşini noi cumpărate. Dar, din păcate, problemele n-au fost eliminate cu totul. Iată 7 modalităţi prin care unii angajaţi din service încearcă să-şi păcălească clienţii. O listă care sperăm să te ajute,data de promotor.ro.
1. Nu înlocuiesc consumabilele
Filtrele de aer, ulei, combustibil sunt cele care îi trimit pe cei mai mulţi clienţi în service, ca parte a operaţiunilor obişnuite de revizie. Din păcate, exact aici se înregistrează şi cele mai multe furturi: pur şi simplu, angajaţii nu înlocuiesc aceste filtre, deşi pe fişă scriu că le-au înlocuit. Dintr-un foc, o pagubă de circa 300 de lei în buzunarul tău. Una este un filtru nou-nouţ, alta e un filtru „curăţat” şi montat în locul lui.
Remediu: marchează discret aceste consumabile cu un marker, astfel vei putea vedea dacă au fost sau nu schimbate. Cere să primeşti piesele vechi.
2. Nu-ţi montează piesele aduse de tine, ci altele
Dacă eşti prevăzător şi vii cu consumabilele de acasă, s-ar putea să te crezi în siguranţă. Nici asta nu e neapărat valabil, pentru că unii mecanici iau piesele tale bune şi le înlocuiesc cu altele, deseori la mâna a doua, pe care le montează pe maşină. Şi păstrează ei piesele noi.
Remediu: la fel ca la punctul 1, marchează discret aceste piese sau notează-ţi seriile lor de identificare. Verifică-le imediat după ieşirea din service.
3. Nu schimbă, de fapt, uleiul

Eşti fericit că ai adus tu singur un bidon de ulei de cea mai bună calitate? S-ar putea să ai surprize, pentru că unii mecanici nu scurg decât o parte din uleiul vechi şi completează cu o parte din uleiul tău nou. Restul rămâne la ei.
Nu fac chiar aşa, dar cam asta e…
Remediu: efectuează acest gen de operaţiuni doar în service-urile în care poţi vedea, printr-un geam transparent, operaţiunile pe care le execută mecanicii. Valabil pentru orice operaţiune de servisare.
4. Nu identifică din primul moment cauza reală a problemelor tale
Cele mai costisitoare „greşeli” de servisare sunt cele care ţin de diagnosticarea incorectă a cauzei problemelor maşinii. Multe service-uri rezolvă problemele în două etape: în prima, îţi înlocuiesc doar anumite piese, considerând că asta e suficient. Evident, problemele reapar foarte repede, iar la a doua vizită în service ţi se şi repară, dar numai după ce tu ai scos deja din buzunar mai mulţi bani. De exemplu, dacă tu ai probleme cu caseta de direcţie, iar ei ţi-o înlocuiesc dar nu rezolvă şi celelalte probleme de pe puntea respectivă, această operaţie poate fi inutilă, pentru că piesele defecte vor afecta şi piesa proaspăt înlocuită.
Asigură-te că mecanicii se uită atent la toate problemele maşinii
Remediu: documentează-te foarte bine cu privire la cauzele probabile ale unei anumite probleme înainte să ajungi la service. Dacă rezolvarea cere înlocuirea unei piese foarte scumpe, verifică dacă defectarea acesteia nu ţine, de fapt, de probleme apărute la piese mai ieftine, ignorate voit sau nu de mecanici
5. Se plimbă cu maşina ta ca să „testeze” modificările făcute
Este absolut normal ca mecanicii să dea o tură cu maşina pentru a vedea cum se comportă în urma modificărilor aduse, în special dacă acestea au implicat intervenţii la motor sau trenul de rulare. Dar uneori, mai ales când e vorba de maşini sport sau foarte scumpe, tura durează excesiv de mult sau e făcută cu talpa la podea. În cazuri extreme, unii chiar îşi fac de cap.
Remediu: notează-ţi atent numărul de kilometri şi nivelul de carburant din rezervor înainte să duci maşina în service.
6. Îţi recomandă operaţiuni de servisare inutile
Multe service-uri îţi recomandă operaţiuni de servisare inutile, pe care le adaugă pentru „a fi siguri” că rezolvă problema. Este, dacă vreţi, exact inversul situaţiei de la punctul 4. Intri pentru a rezolva o bătaie la motor, afli că maşina are tot felul de probleme, una mai gravă ca alta. Dacă eşti suficient de fraier, muşti momeala, pentru că, în lipsa unor cunoştinţe tehnice, nu vrei să păţeşti ceva urât din cauză că te-ai zgârcit la bani.
Remediu: documentează-te din nou foarte bine cu privire la cauzele probabile ale problemei tale. Cere să ţi se explice clar şi detaliat de ce este necesară fiecare dintre operaţiunile de servisare propuse.
7. Îţi umflă factura cu piese la suprapreţ
În fine, una dintre cele mai utilizate metode de a te păcăli este umflarea preţurilor pieselor comandate chiar de către service. Unele service-uri chiar impun faptul ca aceste piese să fie comandate prin intermediul lor. Vorbim uneori şi de preţuri duble faţă de ce ai putea comanda singur.
Remediu: cere insistent să vezi exact care sunt piesele recomandate pentru a fi schimbate. Caută singur preţurile acestora şi, pe cât posibil, comandă-le singur. Vei economisi, de multe ori, şi 30% din preţul final. Unele piese nu trebuie să fie noi-nouţe, ci doar în stare bună de funcţionare. Astfel, îţi vei diminua considerabil costurile servisării.
Dacă ai şi tu poveşti neplăcute din service, nu ezita să le împărtăşeşti mai jos!

miercuri, 26 octombrie 2016

Se ieftinesc benzina și motorina

De la 1 ianuarie 2017, se ieftinesc benzina și motorina, dacă forțele politice nu vor opera vreo modificare, deoarece vor scădea și accizele la carburanți și nivelul TVA. Astfel, România va urca mult în clasamentul statelor europene cu cei mai ieftini carburanți.
În momentul actual, prețul mediu al benzinei este, în România, fără taxe (adică fără accize și TVA) de 2,17 lei pe litru, iar al motorinei de 2,27 lei pe litru, potrivit datelor statistice din Oil Bulletin, serviciul de statistică al Comisiei Europene. După ce se aplică acciza actuală și cota actuală de TVA de 20%, litrul de benzină ajunge, la pompă, 5,04 lei, iar cel de motorină 5 lei.
De la 1 ianuarie însă, taxele ar trebui să scadă, potrivit actualului Cod Fiscal, modificat anul trecut. Astfel, supraacciza de 7 eurocenți pe litru ar urma să fie eliminată din acciza totală, iar cota de TVA urmează să scadă cu un punct procentual, de la 20%, la 19%.
Potrivit calculelor economica.net, dacă s-ar aplica noile taxe la actualul preț al carburanților, fără taxe, ar rezulta un preț al benzinei, la pompă, de 4,55 lei, iar motorina ar urma să coste 4,52 lei pe litru. Ar rezulta, așadar, o ieftinire de aproximativ 50 de bani pe litru la benzină și motorină.
Cu acest nivel de preț, România ocupă acum locul opt în rândul statelor din Uniunea Europeană cu cele mai mici prețuri ale benzinei, după Bulgaria, Cipru, Cehia, Polonia și cele trei state baltice. În ceea ce privește motorina, România este pe locul 11 în rândul țărilor cu cea mai ieftină motorină, după Austria, Bulgaria, Cehia, Polonia, cele trei state baltice, Luxemburg, Slovacia și Spania.

Veste uriasa pentru Romanii din Strainatate ! Acestia nu vor mai putea trece granita cu MASINA PERSONALA !

Un lucru imposibil se pare ca a devenit posibil doar in Romania. Cetatenii Romaniei care vor sa treaca granitele tarii cu masina personala , nu o sa poata sa o mai faca de la data de 15 noiembrie , atunci cand legea PAS MOBILE (numele legii ) intra in vigoare !
Aceasta lege nu le permite sa treaca granita decat cu autocarele firmelor de transport sau cu masina pe o platforma autorizata !
Legea a fost publicate si in Monitorul Oficial !
Nu se cunoaste inca motivul pentru care aceasta lege o sa fie pusa in aplicare ! Posibil , aglomeratia de la vama .
Romanii care circula in straintate nu sunt de acord cu aceasta lege si vor sa faca o greva pentru desfiintarea acestei legi !

luni, 24 octombrie 2016

Anunt important pentru toti soferii. Dispare TAXA AUTO

Autoritatile intentioneaza sa inlocuiasca timbrul de mediu cu o taxa pe consumul de combustibil, care sa fie de aproximativ 2 lei pe fiecare plin, la care sa se adauge o impozitare diferentiata a masinilor in functie de norma de poluare a motorului, a anuntat joi ministrul Mediului, Cristiana Pasca Palmer.
“Da, timbrul de mediu este ilegal, cum au fost si toate celelalte dinainte. Asa a fost declarat de catre Curtea Europeana de Justitie, dar timbrul actual mai are o problema, si anume faptul ca el nu taxeaza corect poluarea. Ar trebui sa fie un timbru de poluare care sa taxeze poluarea pe principiul ‘Poluatorul plateste’. Din punctul meu de vedere, si asta este ceea ce am discutat la nivelul Grupului de lucru, acest timbru de mediu in forma actuala trebuie abrograt, dar trebuie inlocuit cu altceva. Una dintre variantele pe care noi am luat-o in calcul si pe care Ministerul Mediului a propus-o Grupului de lucru a fost o taxare a consumului de combustibil, si atunci fiecare este taxat echitabil in functie de cat ruleaza, cat consuma. Vorbim despre un pachet in doi piloni: pe de o parte, taxarea combustibilului folosit cu o suma mica, undeva la 2 lei pe fiecare plin de combustibil, si pe de alta parte, o impozitare diferentiata a autovehiculelor in functie de norma de poluare a motorului. Asta este propunerea noastra, dar Parlamentul este suveran si va decide daca se ia in considerare aceasta propunere sau nu”, a explicat ministrul Mediului, in marja editiei a XIV-a a Salonului Auto Bucuresti
si Accesorii de la Romaero Baneasa.
In context, Cristiana Pasca Palmer s-a declarat surprinsa de propunerea liderului PSD, Liviu Dragnea, prin care se solicita eliminarea timbrului de mediu, aratand ca acest tip de taxa a fost instituit in 2013, in timpul guvernarii social-democrate.
“Poate ati vazut, recent, aceasta propunere la Parlament a domnului Dragnea de a da o lege prin care sa se taie practic 102 taxe. Din pacate, si timbrul de mediu a fost inclus pe aceasta lista. Pentru mine, este o decizie justificata daca ne gandim doar la principiul ca trebuie sa reducem taxele pentru populatie, dar pe de alta parte eliminarea timbrului de mediu in forma actuala fara sa punem altceva in loc ar avea consecinte nefaste pentru institutia Fondului de Mediu din care finantam toate aceste programe — Programul ‘Rabla Clasic’, Programul ‘Rabla Plus’ si celelalte programe pe care le-am lansat anul acesta, cum ar fi ‘Casa Verde’. Vorbim despre 1,2 miliarde de lei pentru care avem programe in derulare. Timbrul de mediu este o sursa foarte importanta de venit la Fondul de Mediu, asigura 45% din bugetul acestuia. Timbrul este ilegal, intr-adevar, dar mi s-a parut curios ca se doreste renuntarea la aceasta taxa, pentru ca acesta, cum a fost instituit in 2013, a fost instituit de guvernarea PSD, venind cu argumentarea ca avem nevoie de a lua masuri pentru a imbunatati calitatea aerului si a taxa, realmente, poluarea. Tocmai de aceea mi se pare curios sa tocmai din partea PSD-ului sa vina aceasta propunere de a taia timbrul de mediu”, a spus oficialul, potrivit Agerpres.
Totodata, Pasca Palmer a subliniat faptul ca, in prezent, se lucreaza la un punct de vedere referitor la propunerea de eliminare a timbrului de mediu, considerand ca in forma sa actuala aceasta taxa trebuie eliminata, dar in acelasi timp inlocuita cu altceva.
“Sigur, aici sunt foarte multe lucruri de luat in seama si din punct de vedere economic, si din punct de vedere al posibilului impact pe care o astfel de masura ar putea sa o aiba pe alte zone economice. In clipa de fata, lucram la un punct de vedere pentru Legea Dragnea, in care vom spune foarte clar ca, sigur, ca principiu, suntem de acord ca fiscalitatea trebuie redusa, suntem de acord ca timbrul de mediu ar trebui sa fie, in forma lui actuala, eliminat, dar asta nu se poate face fara a pune in loc altceva pentru ca vor fi consecinte foarte grave. Pe de alta parte, rambursarea taxelor de mediu pe care cetatenii au cerut-o se face tot din bugetul Fondului de Mediu. Eliminand timbrul de mediu, noi nu vom mai avea, practic, niciun fel de taxare a poluarii. Or, asta va duce la o crestere si mai mare a problemei aerului, unde deja suntem intr-o situatie de pre-infringement. Lucrurile trebuie analizate la nivel sistemic, nu doar asa printr-o decizie electorala, pentru ca poti sa dai impresia ca repari o situatie, dar de fapt sa creezi mult mai multe probleme in alta directie. Eu sper sa existe o analiza foarte serioasa si, dincolo de faptul ca suntem intr-o campanie electorala, sa se analizeze pe larg consecintele tuturor acestor masuri. Intrarea Romaniei intr-un infringement va insemna sanctiuni de pana la 200.000 de euro pe zi, pe care le vom suporta cu totii”, a mentionat ministrul Mediului.
La inceputul lunii iunie 2016, Curtea Europeana de Justitie (CEJ) s-a pronuntat in cazul unei cereri de decizie preliminara formulata in temeiul articolului 267 din Tratatul privind Functionarea Uniunii Europene (TFUE) de Curtea de Apel Cluj (Romania), prin decizia din 24 noiembrie 2014, primita de Curte la 18 decembrie 2014, in procedura Vasile Budisan impotriva Administratiei Judetene a Finantelor Publice Cluj.
Conform Hotararii CEJ, aceasta cerere a fost formulata in cadrul unui litigiu intre Budisan, pe de o parte, si Administratia Judeteana a Finantelor Publice Cluj, pe de alta parte, cu privire la o taxa pe care Budisan a trebuit sa o plateasca pentru a inmatricula in Romania un autovehicul rulat provenit dintr-un alt stat membru.
“Articolul 110 TFUE trebuie interpretat in sensul ca: nu se opune ca un stat membru sa instituie o taxa pe autovehicule care se aplica autovehiculelor rulate importate cu ocazia primei lor inmatriculari in acest stat membru si autovehiculelor deja inmatriculate in statul membru respectiv cu ocazia primei transcrieri in acelasi stat a dreptului de proprietate asupra acestora din urma; se opune ca statul membru respectiv sa scuteasca de aceasta taxa autovehiculele deja inmatriculate pentru care a fost platita, dar nu a fost restituita o taxa in vigoare anterior declarata incompatibila cu dreptul Uniunii”, se arata in decizia CEJ.
Potrivit datelor oficiale, in perioada 1 ianuarie — 31 martie 2016, suma colectata la Fondul pentru mediu din taxa de timbru pentru autovehicule s-a ridicat la 168 milioane de lei.
La jumatatea lunii aprilie, ministrul Mediului, Apelor si Padurilor, Cristiana Pasca Palmer, anunta, intr-o conferinta de presa, ca aproximativ un milion de romani care au achitat taxa auto in perioada 2007 — 2013 vor putea beneficia de restituirea sumelor achitate printr-o cerere in acest sens depusa la unitatile teritoriale ale Fiscului, iar banii urmeaza sa fie primiti esalonat in cinci ani. Initiativa survine ca urmare a unui Ordin comun semnat intre MMAP si Agentia Nationala pentru Administrare Fiscala (ANAF).
Sumele care se vor restitui cetatenilor vor fi calculate cu dobanzile aferente din ziua platii taxei pana in ziua restituirii integrale, actualizate cu indicii de inflatie, a subliniat Palmer. Plata restituirilor se face de la bugetul de stat, prin ANAF, pentru taxa platita intre 2007 si 2008, si de la bugetul Fondului de Mediu pentru perioada 2008 — 2013, in functie de autoritatea care a incasat la vremea respectiva sumele respective. Conform procedurilor actuale, cererea de restituire trebuie sa fie insotita de un dosar care sa contina cateva documente, printre care si pe cel care atesta faptul ca taxa s-a platit si copia cartii de identitate a autovehiculului pentru care s-a achitat acea taxa.
Taxa auto pentru autovehicule la prima inmatriculare a fost introdusa pentru prima data la 1 ianuarie 2007, imediat dupa aderarea Romaniei la Uniunea Europeana. La acea vreme, taxa de prima inmatriculare se calcula in functie de trei variabile: vechimea masinii, tipul de catalizator (euro) si capacitatea cilindrica a masinii.
Pe 19 februarie 2009, taxa de poluare auto a fost modificata, iar Guvernul a scazut valoarea acesteia cu o treime. De la 1 ianuarie 2012, taxa auto a devenit obligatorie si la reinmatricularea masinilor inregistrate in Romania inainte de 1 ianuarie 2007, dar si pentru cei care aduceau masini din Vest. Incepand cu 30 ianuarie 2012, taxa este suspendata pana la 31 decembrie 2012, iar persoanele care platisera deja urmau sa primeasca banii inapoi.
Din 15 martie 2013 intra in vigoare timbrul de mediu pentru autovehicule, iar din acel moment taxa auto este calculata exclusiv pe baza emisiilor de CO2, inscrise in cartea de identitate a masinii.
Timbrul de mediu se aplica pentru autovehiculele din categoria M1, M2, M3, cu precizarea ca pentru categoria de autoturisme cu norma de poluare Euro 5, Euro 4 si Euro 3 formula ia in calcul in proportie 100% emisia de CO2, iar pentru autoturismele cuprinse in normele de poluare non-euro, Euro 1 si Euro 2 se aplica actuala formula prevazuta prin Legea 9/2012, ce ia in calcul capacitatea cilindrica. Pe de alta parte, taxa creste pentru masinile Euro 3 si Euro 4 in cazul versiunilor diesel.

vineri, 21 octombrie 2016

Adio radare! Practica politistilor “pandari” este ILEGALA! Distribuie daca esti sofer!

Vești bune pentru șoferii care sunt surprinși de aparatele radar ale Poliției Rutiere. O instanță de judecată din România a anulat un proces-verbal de constatare a contravenției pe motiv că agentul care l-a întocmit nu este cel care a constatat contravenția.
“În aplicarea dispozițiilor art.456 și urm. C.p.civilă, analizând apelul (…) se constată că el este justificat, urmând a-l admite în considerarea următoarelor:

Mai întâi trebuie arătat că în spiritul legii se impun a fi analizate cu prioritate aspectele de nelegalitate aferente actului, respectiv modalitatea de întocmire a lui.
Din această perspectivă, este necontestat că actul/procesul verbal contestat a fost întocmit de către Ag. V. C. care, oprindu-l pe contravenient, a comunicat cu o altă persoană, indicată în timpul procedurii de față ca fiind Ag. C.A.N., dar fără dovadă, și a aflat viteza nelegală de deplasare a celui oprit, procedură însă nepermisă.
În esență, în acest sens, atât legea specială-OUG nr.195/02, cât și legea generală-OG nr.2/01 stipulează că agentul constatator, numai el, constatând contravenția, întocmește procesul verbal, și aceasta fără nici o excepție, astfel încât trebuie trasă concluzia că în timpul procedurii administrative de constatare și de întocmire a procesului verbal intervine un singur agent-cel ce constată, care și semnează actul (art.15 și urm.).
Este și normală această procedură dacă avem în vedere că cel ce întocmește actul trebuie să descrie în act fapta exact așa cum a constatat-o, cum a perceput-o cu propriile simțuri, și nu în baza constatărilor altei persoane, ce pot fi comunicate de către acea persoană ori recepționate eronat.
De altfel, trebuie observate formularul folosit și maniera de întocmire a procesului verbal, care nu are elemente specifice unei asemenea situații ca aceasta.
Așadar, apreciem că procesele verbale de constatare contravenții nu pot fi întocmite exclusiv în baza unor informații furnizate de altă persoană, ci în baza unor constatări personale, indiferent de mijloacele folosite, ale celui ce-l întocmește, așa încât în situații ca cea de față se procedează nelegal.
În cauză, actul a fost încheiat de către o persoană-cea indicată în act, dar nu în baza constatărilor sale, cu propriile simțuri, prin observarea datelor oferite de aparatul radar, ci în mod nelegal în baza constatărilor altei persoane, care i le-a comunicat prin stație.
În acest condiții, criticile aduse de către apelant se dovedesc întemeiate, și prin urmare și apelul declarat. (…) în aplicarea art.480 C.p.civilă urmează a admite apelul, respectiv a modifica sentința în sensul admiterii plângerii și al anulării procesului verbal de contravenție”. (Tribunalul Călărași, Decizia nr. 347 din 16 martie 2016, portal.just.ro)

joi, 20 octombrie 2016

SOFERII VOR FIERBE in suc propriu ! NOUL COD RUTIER face RAVAGII ! INCHISOARE pentru ALCOOL LA VOLAN !

SOFERII VOR FIERBE in suc propriu ! NOUL COD RUTIER face RAVAGII ! INCHISOARE pentru ALCOOL LA VOLAN !
Pedepse Drastice pentru şoferii care nu respecta regulile ! Potrivit noului Cod Rutier, vor fi sancţionaţi cu 9 până la 20 de puncte-amendă şi suspendarea permisului până la trei luni numai şoferii care nu acordă prioritate, depăşesc sau trec pe roşu şi provoacă un accident rutier soldat exclusiv cu pagube materiale.
În cazul în care un şofer nu îşi achită amenda în termen de 30 de zile, permisul de conducere îi este suspendat. Suspendarea efectivă a permisului are loc, însă, după alte 15 zile de la comunicarea dispoziţiei de suspendare. Sumele aferente amenzilor percepute pentru contravenţii rutiere vor fi vărsate într-un cont unic deschis la Trezorerie, din care vor fi transferate ulterior către primării şi care va fi verificat de către Poliţie. Amenda maximă, de 9.600 de lei, va fi aplicată şoferilor care nu opresc la trecerea la nivel cu calea ferată, atunci când semnalele acustice şi vizuale sunt pornite.
De asemenea, cu 9.600 de lei vor fi sancţionaţi şi şoferii care sunt implicaţi în accidente rutiere şi au o alcoolemie mai mare de 0,25 la mie în aerul expirat. Şoferii care se încumetă să treacă pe culoarea roşie a semaforului vor fi sancţionaţi cu amenzi de 4.000 de lei. O nouă prevedere a Codului Rutier face referire la transportul copiilor. Copiii sub 12 ani nu pot fi transportaţi pe scaunele din faţă, cu excepţia bebeluşilor care sunt transportaţi cu dispozitive speciale de acest fel. Copiii cu vârste de până la 3 ani nu mai pot fi transportaţi decât în scaune speciale. Copiii cu o înălţime de cel mult 135 de centimetri trebuie transportaţi în scaun.
Este obligatoriu ca dispozitivele de fixare în scaun să fie omologate şi adecvate pentru caracteristicile fizice ale copiilor. Depăşirea limitei de viteză cu 51 până la 60 de kilometri pe oră se va sancţiona cu amenzi din clasa a IV-a, cuprinse între 9 şi 20 de puncte amendă, adică între 720 şi 1.600 de lei. În plus, se ridică şi permisul de conducere pentru 90 de zile.
În cazul depăşirii limitei de viteză cu peste 60 de kilometri pe oră, se aplică amenzi din clasa a V-a, care implică sancţiuni cuprinse între 21 şi 50 de puncte amendă (între 1.680 şi 4.000 de lei), plus suspendarea permisului de conducere pentru 180 zile. În cazul în care depăşirea vitezei legale cu mai mult de 60 de kilometri pe oră se soldează cu un accident rutier urmat exclusiv de pagube materiale, se aplică sancţiuni din clasa a VI-a, care implică de la 51 până la 120 de puncte de amendă (între 4.080 şi 9.600 de lei), la care se adaugă suspendarea permisului pentru un an.
Daca accidentul se soldează cu victime, perioada de suspendare a permisului se dublează la doi ani. Soferii care vor fi prinşi vorbind la telefon în timp ce conduc un autoturism, riscă amenzi în cuantum de 1.600 de lei, la fel ca şi în cazul în care vor fi depistaţi că nu poartă centura de siguranţă, de zece ori mai mult decât amenzile de până acum.

Cum se calculeaza consumul la 100 de km

Pentru acest calcul, se foloseste o simpla formula matematica. 100 x a / b unde: a = cantitatea de combstibil din rezervor b = numarul de ...