Un camion de mare tonaj, care transporta oţel, a intrat în mulțime la un târg de Crăciun din Berlin. În urma incidentului, 12 persoane au murit și 48 au fost rănite. Potrivit anchetatorilor, se pare că tragedia ar fi fost mult mai mare dacă nu ar s-ar fi activat sistemul de frânare de urgență, obligatoriu pentru toate camioanele, începând cu noiembrie 2015.
Camionul intră cu viteză în mulțime, dar se oprește în 80 de metri. Potrivit purtătorului de cuvânt la campaniei Scania, Mickael Lundqvist, citat de site-ul german focus.de, sistemul de frânare de urgență al camionului Scania ar fi oprit vehiculul, limitând astfel și numărul de posibile victime.
Modul în care funcționează sistemul de frânare de urgență
Camionul folosit în atacul de la Berlin avea instalat acest sistem de frânare, care utilizează senzori, radare clasice și radare laser, detectând, de exemplu, un eventual pericol sau obstacol. Sistemul acționează frâna la toate roțile camionului și se activează fără să fie nevoie ca șoferul să intervină și să apese frâna. Raportul oficial care va arăta cât de important a fost sistemul în salvarea vieților nu este încă finalizat.
Astfel de sisteme nu funcționează întotdeauna perfect. O coliziune fatală a avut loc în urmă cu câteva luni, când un camion s-a oprit brusc, după ce pe unul dintre senzori s-a lipit o pungă de plastic zburată de vânt, producând un accident în lanț. Totuși, astfel de cazuri sunt extrem de rare.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu