În conformitate cu prevederile legale din România, controlul tehnic în trafic (CTT) se efectuează pentru toate vehiculele aflate în circulație pe drumurile publice, cu excepția celor utilitare. Acest control inopinat, de natură tehnică, al unui vehicul este efectuat de personalul Registrului Auto Român împreună cu echipaje ale Poliţiei Rutiere.
Modul de selectare a vehiculelor ce urmează a fi supuse CTT trebuie să urmărească în special identificarea şi oprirea acelor vehicule în cazul cărora există indicii privind o stare tehnică necorespunzătoare.
Oprirea vehiculelor în vederea efectuării controlului se realizează de către lucrători ai Poliției Rutiere. Inspectorii RAR efectuează verificarea tehnică a vehiculului și completează corespunzător raportul de CTT, marcând punctele de verificare la care au fost constatate defecțiuni tehnice majore și/sau periculoase și menționând detaliat toate defecțiunile tehnice constatate. În baza defecţiunilor menţionate de inspectorul RAR, lucrătorul Poliţiei Rutiere aplică sancţiunile prevăzute de legislaţia în vigoare privind circulaţia pe drumurile publice. Scopul activității de CTT constă în identificarea și extragerea temporară din traficul rutier a vehiculelor care prezintă defecţiuni tehnice ce au un efect semnificativ asupra siguranţei rutiere şi asupra protecţiei mediului, precum şi alte neconformităţi majore. Astfel, vehiculele pentru care lucrătorii Poliției Rutiere au reținut certificatul de înmatriculare, ca urmare a defecțiunilor tehnice constatate cu ocazia efectuării controlului tehnic în trafic, pot fi repuse în circulație numai după promovarea inspecției tehnice în vederea redobândirii certificatului de înmatriculare, efectuată exclusiv la o Reprezentanță RAR, în conformitate cu prevederile legislației în vigoare referitoare la efectuarea inspecției tehnice periodice. RAR desfășoară activitatea de control tehnic în trafic cu cele 44 de autolaboratoare din dotare, repartizate câte unul la nivelul fiecărui județ și 4 pentru activitatea desfășurată la nivelul municipiului București și a județului Ilfov. În primul semestru al anului 2016 din 38.019 vehicule verificate 37.576 au fost autovehicule. Pentru un procent de 10,67 dintre aceste autovehicule s-au înregistrat neconformități tehnice referitoare la poluare.
Echipamente Autolaborator de Control Tehnic în trafic
• analizor de gaze;
• opacimetru;
• cric hidraulic;
• aparat de verificat faruri;
• decelerometru;
• şubler cu tijă;
• generator electric portabil;
• laptop şi imprimantă;
• jaloane reflectorizante;
• aparat foto.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Cum se calculeaza consumul la 100 de km
Pentru acest calcul, se foloseste o simpla formula matematica. 100 x a / b unde: a = cantitatea de combstibil din rezervor b = numarul de ...
-
Noul Cod Rutier va intra în vigoare. Legea circulației prevede pedepse drastice pentru şoferii neatenți și indisciplinați. Noua prevedere l...
-
CE DREPTURI ȘI OBLIGAȚII AM ÎN FAȚA UNUI POLIȚIST LOCAL? Primesc tot mai multe întrebări cu privire la diferențele dintre un local din ca...
-
SOFERII VOR FIERBE in suc propriu ! NOUL COD RUTIER face RAVAGII ! INCHISOARE pentru ALCOOL LA VOLAN ! Pedepse Drastice pentru şoferii ca...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu