luni, 20 martie 2017

Petiție pentru introducerea obligatorie a tahografului pe vehiculele comerciale de 3.5 tone

Patronul unei companii de transport rutier de marfă, alături de doi deputați francezi au inițiat o petiție online prin care cer introducerea obligatorie a tahografului pe vehiculele comerciale de 3.5 tone.
Incertitudinea juridică cu privire la reglementările referitoare la transportul internațional de mărfuri cu vehicule comerciale de 3.5 tone, creează o breșă legislativă care tentează un număr tot mai mare de transportatori și contractori.
Această petiție a fost creată doarece s-a constat că numărul vehiculelor comerciale de 3.5 tone (volum 20 metri cubi) înmatriculate în altă țări, precum Polonia sau alte țări estice, care fac cabotaj în Franța a crescut foarte mult. Flexibilitatea mare (perioadele de condus și odihnă ale șoferilor de dube nu sunt normate) este folosită ca avantaj în a reduce costurile de transport și implicit costurile, și deschide ușile concurenței neloiale.
Șoferii de dube, foarte prost plătiți, pentru a fi productivi și a menține un preț mic de transport, “leagă” orele de condus fără a face pauză sau să se supună vreunui regulament, precum se întâmplă în cazul vehiculelor comerciale peste 5 tone.
De altfel, acesta este motivul pentru care cei doi deputați francezi, susținuți de transportatori rutieri au propus petiția de introducere obligatorie a tahografului pe vehiculele comerciale de 3.5 tone.
În 2019, va fi implementat tahograful digital inteligent, care va permite autorităților să monitorizeze orele de condus, dar și limitele de viteză, greutatea totală a vehiculului sau respectarea cabotajului, cu ajutorul funcției GPS încorporate.
Evident că, transportul cu vehicule comerciale de 3.5 tone nu poate fi interzis, însă poate fi reglementat, astfel încât acesta să nu mai ofere oportunități în detrimentul companiilor de transport cu vehicule de peste 5 tone.
Implementarea de tahograf digital va obliga șoferii de dube să respecte timpii de condus și odihnă (acesta fiind un plus pentru siguranța rutieră) și le va aduce o creștere salarială, deoarece angajații lor trebuie să se supună regulilor actuale de pe piața muncii în sectorul de transport din Franța.
Astfel, vor fi respectate toate criteriile concurenței loiale de pe piața liberă a Uniunii Europene, mai spun inițiatorii petiției.

Roaming la tarife naţionale în Uniunea Europeană și în țările din Spațiul Economic European, din 15 iunie

Românii care călătoresc în interiorul Uniunii Europene (UE) și în țările din Spațiul Economic European vor plăti convorbirile, mesajele și ...