luni, 2 ianuarie 2017

Ce se întâmplă cu taxa auto în 2017. Momentan piaţa e blocată

Zvonul că Anul Nou aduce eliminarea timbrului de mediu plătit de şoferi la înmatricularea maşinilor a blocat toată piaţa auto. Nimeni nu mai vinde, nimeni nu mai cumpără. Toată lumea aşteaptă să vadă ce se va întîmplă, mai ales că am intrat deja în luna ianuarie 2017 şi încă nu e clar nimic.
În prezent, maşinile cu motorizări diesel, care în mod normal sunt mai scumpe decât varianta similară pe benzină, au ajuns mai ieftine decât cele pe benzină, din pricina taxei auto, care stabileşte un bir mai mare pentru motorină. Dacă taxa auto ar fi eliminată, raportul de preţ se va inversă.
Camera Deputaţilor a adoptat în calitate de for decizional Proiectul de lege privind eliminarea unor taxe şi tarife, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative. Prin art. XII din legea mai sus menţionată, se abrogă Ordonanţă de urgenţă a Guvernului nr. 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule şi astfel se elimina obligaţia de plata a timbrului de mediu cu ocazia primei înmatriculări a autovehiculelor.
Această lege nu a fost promulgată de către Preşedintele României, fiind sesizată Curtea Constituţională cu privire la neconstituţionalitatea prevederilor acesteia. Curtea Constituţională a dat undă verde eliminării timbrului, legea s-a intost la Preşedinte care a retransmis-o Parlamentului. Eliminarea timbrului ar putea fi stabilită în orice moment, însă, la ora actuală, nimic nu este bătut în cuie.
Nici informaţia potrivit căreia timbrul de mediu ar urmă să fie “integrat” în preţul carburanţilor nu se confirmă. “Precizăm că există o propunere legislativă, Pl – x 430/2016 privind instituirea taxei pe poluare, prin includerea acesteia în preţul carburantului, propunere respinsă de către Senatul României şi care se află în dezbaterea Camerei Deputaţilor”, au transmis reprezentanţii Ministerului Mediului.
Pe de altă parte, ANAF a decis cum va restitui taxa auto, considerată, în baza normelor UE, că a fost percepută ilegal. Cererile de restituire a taxei auto vor fi soluţionate în maximum 45 de zile.
Banii, inclusiv dobânda, vor fi plătiţi în tranşe anuale, întinse pe durata a 5 ani, în contul bancar al proprietarului automobilului.
Astfel, solicitarea de restituire trebuie depusă în termenul legal de prescripţie a dreptului de a cere restituirea, şi anume 5 ani calculaţi de la 1 ianuarie 2016. Cererea se depune la Administraţia Financiară. Fiscul poate solicită documente suplimentare. Dacă acestea nu sunt depuse în cel mult 60 de zile, cererea de restituire va fi respinsă.
Cei care au plătit şi nu şi-au recuperat taxa auto ar urmă să meargă cu actele maşinii şi chitanţă la ANAF. Dacă nu au dovadă, această li se va elibera din baza de date ANAF.
Dragoş Doros, preşedintele ANAF: „La ghişeele ANAF vor avea formularele pe care trebuie să le completeze, urmează un timp de analiză. Li se vor da şi un grafic prin care vor şti cât şi când vor fi sumele pe care le vor primi.”
Graficul îl vor primi în 55 de zile. Autorităţile au luat această decizie pentru că au pierdut numeroase procese. Până acum un milion de şoferi din România şi-au recuperat taxa auto după ce au dat statul în judecată. În curând însă un milion vor face acelaşi lucru doar după ce vor depune o cerere la ANAF.
Din păcate o jumătate de milion de şoferi şi-au vândut deja maşină şi îşi vor recupera banii doar după ce se vor adresa unui judecător.
Şi asta pentru că Uniunea Europeană a interzis restituirea banilor pentru maşini care nu sunt în posesia petenţilor, spune ministerul Mediului. O altă problema – banii va vor fi plătiţi în tranşe egale, în cinci ani.

PROPUNERE COLABORARE TRACTIONISTI

PROPUNERE COLABORARE TRACTIONISTI  Firma din Spania de transport, cu sediul in Barcelona cauta colaboratori  Datorita cresterii enorme din u...