duminică, 6 noiembrie 2016

Cum s-a produs tragedia de pe A2. Sofer: "Se auzeau bubuituri si am crezut ca nu mai apuc sa ies de acolo"

Trei oameni au murit pe loc si 41 au fost transportati la spital. Unul dintre raniti a incetat din viata sambata seara, la Spitalul Floreasca. Politistii sustin ca soferii nu au pastrat o distanta corespunzatoare si au mers cu viteza, desi vizibilitatea era foarte redusa. Oficialii au declansat planul rosu de interventie si au trimis la fata locului peste 100 de salvatori - medici, asistenti, pompieri si politisti.
La 8.37, ora producerii accidentului, Austostrada Soarelui era invaluita de o ceata groasa. In zona era instituit un cod galben de ceata, pentru ca vizibilitatea era mai mica de 50 de metri. Cu toate aceastea, spun politistii, unii soferi nu au adaptat viteza si distanta dintre masini, asa ca la kilometrul 67 inevitabilul s-a produs.
Soferul unei Dacii Logan care venea dinspre Bucuresti a fost lovit din spate dupa ce, sustine el, a incetinit pentru ca nu mai vedea nimic. Omul si-a continuat drumul si a tras pe dreapta dupa aproximativ 100 de metri. In spatele lui insa, bubuiturile au continuat sa rasune timp de un minut, de la alte 28 de masini care intrau una in alta, soferii neapucand sa franeze la timp.
Pompierii, politistii si medicii SMURD prezenti la fata locului sustin ca este unul din cele mai grave accidente de circulatie pe care l-au intalnit pe Autostrada Soarelui, dat fiind numarul mare de autoturisme implicate si de victime. Peste tot sunt balti de combustili, ulei si sange.
Ranita: "Cand am deschis ochii am vazut un geam spart. Nu stiu daca de la impact sau de sofer. Langa mine era o persoana si i-am cerut ajutorul, m-am panicat tare, am inceput sa plang sa ma scoata de acolo, pentru ca in spate se tot auzeau bubuituri si am crezut ca nu o sa mai apuc sa Intr-un microbuz, spun politistii, se aflau 8 persoane, soferul si 7 calatori. Toti au fost grav raniti in urma impactului cu un camion de culoare alba. Daca pe 6 dintre ei medicii SMURD au reusit sa-i salveze si sa-i duca la spital, pentru doi barbati care se aflau pe locurile din fata nu s-a mai putut face nimic.
Declarat mort a fost si un alt barbat, pasager pe locul din dreapta intr-un autoturism aflat printre primele care au intrat in coliziune.
Georghe Grigore, seful politiei A2: "Din primele cercetari, rezulta faptul ca accidentul s-a produs din cauza neadaptarii la conditiile meteo rutiere, ceata foarte densa pe alocuri cu vizibilitate sub 20 de metri."
Primii soferi implicati in accident ajunsi intre timp la spital pentru recoltarea probelor biologice sustin si ei ca masinile care au venit din spate circulau cu viteza.
Sofer: "Intrand in peretele ala de ceata, nevazand, neavand spatiu, am redus viteza. Dupa ce am aprin avariile de ceata, dupa nici 5 secunde ne-a lovit in spate. O lovitura de 80, 90 la ora. Mai mult, s-a dat jos din masina sa vada ce a patit. Pe banda doi pe Autostrada! Cum sa faci asa ceva?"
Sofer: "Eu am reusit sa trec pe banda din dreapta, pe stanga erau masinile deja lovite si atunci a venit unul cu o forta s-a auzit o bufnitura si masinile au fost pur si simplu carate in fata."
Intre timp salvarile i-au preluat pe raniti. Un sfert dintre ei nu au dorit sa mearga la spital si au preferat sa ramana la locul accidentului ca sa-si pazeasca bunurile.
Timp de aproape 5 ore, circulatia a ramas blocata in zona pentru cercetarile politistilor criminalisti, care au deschis un dosar penal pentru ucidere si vatamare din culpa. Se anunta insa o ancheta dificila pentru ca toti soferii implicati trebuie sa fie audiati si sa li se recolteze probe de de acolo. Am iesit si am inceput sa fug, cu ceata aia , parca era un film de groaza."


PROPUNERE COLABORARE TRACTIONISTI

PROPUNERE COLABORARE TRACTIONISTI  Firma din Spania de transport, cu sediul in Barcelona cauta colaboratori  Datorita cresterii enorme din u...